פינק פלויד - אמנים המשפיעים על אופיר נפקר

פינק פלויד התפרסמה כלהקה מאוד מקורית ויצירתית הן באולפנים והן בהופעות. בעוד שפינק פלויד היו ידועים בקונספט של אלבומים גרנדיוזיים, הרי שבראשית פעילותה של הלהקה באמצע שנות ה 60, הם נוהלו בהנהגתו של הגיטריסט סיד בארט, הגאון המוכשר שעוד יכתוב וישיר את מרבית החומר המוקדם של הלהקה. נגן הבאס של הלהקה היה רוג'ר ווטרס, ריק רייט קלידים, וניק מייסון בתופים. השם פינק פלויד הופק משילוב מהשמות של שני נגני בלוז – פינק אנדרסון ופלויד קונסיל. פינק פלויד שילבו במוזיקה שלהם כלים אלקטרוניים וסאונדים מוזרים ומרתקים, יחד עם מלודיות קליטות וטקסטים שנונים שהסתכלו על העולם בחוש פואטי ותהייה של ילד. הלהקה קיבלה חוזה תקליטים בחברת EMI ב 1967.


בשלב מסוים סיד בארט החל להראות סימנים של קטטוניה מנטאלית על הבמה כאשר ניגן מוזיקה שאין לה שום קשר לחומר המקורי, או שכלל לא ניגן, עד שלבסוף לא תיפקד כלל ולא היה ניתן להמשיך לעבוד עמו.

ב 1968 הצטרף גיטריסט בשם דייב גילמור. הרעיון היה שצירופו של גילמור יאפשר ללהקה להמשיך להופיע, ולבארט להמשיך לכתוב מוזיקה לאלבומים. לבסוף בארט נטש את הלהקה ויצא לקריירה עצמאית משלו. הלהקה המשיכה בלעדי בארט כאשר גילמור מנגן גיטרה והלהקה יוצרת חומר מקורי חדש עם המון רעיונות חדשים של ווטרס. ב 1973 זכו להצלחה ענקית באלבום "הצד האפל של הירח". האלבום שהצטיין בהפקה אמנותית מרהיבה ושימוש באפקטים וסאונדים מתוזמנים היטב, שימוש בסקסופון וקולות נשמה נשיים ברקע. "הצד האפל של הירח" הפך את פינק פלויד לסופר סטארים בארה''ב, והפך להיות אחד האלבומים הנמכרים ביותר בעולם. עד היום זהו אחד מאלבומי הרוק הפופולאריים ביותר בעולם.



" החומה" שיצא ב 1979הוא כנראה האלבום הידוע ביותר של הפינק פלויד. הרעיון היה ליצור אלבום קונספט. החומה הפך להצלחה אדירה. ומי בעולם לא מכיר את השיר האלמותי "Another Brick in the Wall"

חרף ההצלחה האדירה וההכרה העולמית, ב 1980 החלו להיראות בקיעים בחומת הלהקה. כל אחד מחברי הלהקה התרכז בעבודה על אלבום סולו משלו. ב 1986 הלהקה התפרקה. בקיץ 2006 רוג'ר ווטרס הופיע בישראל.

0 Responses to “פינק פלויד - אמנים המשפיעים על אופיר נפקר”:

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More