ג'ף לין ELO הופעה באוברהאוזן [מאי 2016]

ההופעה של ג'ף לין ELO היתה מדהימה, התקרה עפה באוויר. 16,000 גרמנים משולהבים צעקו והשתוללו, וביניהם קומץ ישראלים, שהתרגשו עד דמעות, שרו וחוו חוויה של פעם בחיים. אנוכי, יוסי נפקר, אחי אופיר נפקר, ובן הדודה, רועי חזקיה. פגשנו בהופעה עוד שני ישראלים נחמדים, כמונו, מעריצים מילדות - מקס ועידן שעשו דרך ארוכה אף הם, לחזות באליל ילדותם.

איזו הופעה, איזה שואו ואיזו התלהבות. סאונד מוקפד במיוחד, ופירוטכניקה של תאורה ואפקטים תלת ממדיים שהשלימו את האווירה המחשמלת. שריקות וקריאות התלהבות לא פסקו מהרגע הראשון עד לתום ההופעה.


חלום ילדות לראות את אי אל או

הגשמנו חלום ילדות, ראינו את Jeff Lynne הגדול בהופעה חיה. כמעריצים מושבעים מאז היינו ילדים, מעולם לא איבדנו קשר עין, ואוזן עם גיבור ילדותנו, מנהיג להקת ELO. אי שם בראשית שנות ה 80 היינו שני ילדים שנחשפו לתקליט Discovery של להקה העונה לשם Electric Light Orchestra , אהבנו את התקליט הזה, את הסאונד שלו, את ההפקה, ואת השירים. שירים שהפכו ללהיטים גדולים גם בישראל. Last Train To London, ו don't Bring Me Down - אשר משודרים עד היום בתחנות רדיו ישראליות, כאילו לא חלפו 37 שנים. התקליט  Discovery היה ראשית הגילוי שלנו לגבי הלהקה הפנומנאלית הזאת. מאז שמנו ידנו על כל תקליט אפשרי וכל שיר שאי פעם הלהקה הוציאה לאור.

בספטמבר 2014 הגיח ג'ף לין בהופעה חד פעמית בהייד פארק לונדון. הפארק התמלא  בקהל של 50,000 צופים. קיווינו שההופעה הזאת תבשר סיבוב הופעות עולמי, ואכן זה בדיוק מה שקרה. פרסומים באתר הרשמי  https://jefflynneselo.com  הכריזו על פתיחת הופעות ומכירת כרטיסים. ג'ף לין האגדי יוצא לסיבוב הופעות באירופה ובארצות הברית. ההופעה הראשונה התקיימה ב 05 באפריל 2016 בליברפול, והיוותה חלק מסדרה של 13 הופעות בבריטניה. בהתחלה עוד קיווינו שיגיע לישראל, אבל די מהר הבנו שהסיכויים לכך קלושים. לא רצינו לפספס את ההזדמנות ההיסטורית לראות את אי אל או בהופעה חיה. אז אם ההר לא בא למוחמד, מוחמד, בא אל ההר. התבייתנו על הופעה בגרמניה אוברהאוזן, מכיוון שמחירי הכרטיסים, הטיסות והמלון יחסית זולים יותר, והזמנו כרטיסים להופעה חצי שנה מראש.
  

ELO המקורית בהופעה בגרמניה 2016



היום הגדול הגיע -  יום ההופעה

הגענו לאוברהאוזן, עיירה ציורית ומקסימה. והנה היום המיוחל הגיע, ה 05.05.2016. עלינו על אוטובוס SB90 וירדנו ב Center בתחנת Neue mitte Oberhausen. הנסיעה ממלון רזידנס הוטל אוברהאוזן, אל אולם המופעים Arena ארכה 10 דקות בלבד. כרטיס נסיעה במחיר 2.6  יורו. כבר בשעה 18:00 צבאו אלפי מעריצים ומילאו את רחבת הכניסה לאולם. במשך שעתיים קהל רב נהר במעלה המדרגות אל עבר ההופעה הנכספת.




לפי הפרסומים, ההופעה אמורה להתחיל ב 20:00. אך תחילה עלתה להקת חימום בשם The Feelings. הקהל מחא כפיים בנימוס, אך ניכר שכולם ממתינים בקוצר רוח למופע המרכזי שלשמו הגיעו. להקת החימום הופיעה במשך 45 דקות, עד לשעה 20:45. להקת החימום היתה מיותרת לחלוטין. זה היה יותר להקת קירור, כי הקהל גם כך היה משולהב ונרגש לקראת ההופעה הגדולה, ולא היה משהו בעולם שיכול לחמם אותו יותר. כמו רבים אחרים יצאנו מהאולם, והתמקמנו מחדש בכיסאות בשעה 21:00 - בלוק 6 שורה M כסאות 8 עד 10. באוויר התנגנה מוזיקת רקע הקשורה לג'ף לין. שירים של תום פטי וג'ורג' האריסון שהפיק לין, מילאו את חלל  Konig Pilsner ARENA

אולם המופעים ארנה באוברהאוזן גרמניה


ג'ף לין עולה לבמה

בשעה 21:15 זה קרה. מוזיקה שמימית  פרצה ממערכת הקול, והסאונדים המוכרים של    ELO ריגשו את הקהל. כנורות קסומים פצחו בנגינה, והצטרפו אליהם צ'לו, וקולות רקע ווקאליים. הסמל המפורסם העגול של אי אל או ריצד על המסך הענק. ואז ראינו אותו.  ג'ף לין עלה לבמה נמרץ ורענן, מלא בביטחון עצמי. התיאוריה שבסבב הופעות מוטב לראות החל מההופעה ה 15 ומעלה, הוכיחה את עצמה.זאת היתה ההופעה ה 16 בסבב, וניכר שהלהקה והסולן העומד בראשה השתפשפו, התלטשו וקיבלו ביטחון ואצילות. היתה נסוכה בהם שלווה פנימית שניתן לקבל רק לאחר עשרות הופעות. לין מגובה בחטיבה של 12 אנשים על הבמה. מתוכם זמר וזמרת ששרו קולות רקע, ועוד 10 נגנים, כאשר על הקלידים מנצח ריצ'ארד טנדי, מההרכב המקורי של הלהקה. המופע החל וכולם זיהו השיר Tight Rope (מתוך התקליט New World Record  מ 1976).

אי אל או הופעה חיה 2016


זאת היתה הפתעה יפה. מכיוון שההופעה המקדימה ב BBC לא כללה את השיר הזה, וזה בהחלט היה במקום. השיר קיבל חיים חדשים. ככל שהמופע התקדם הבנו שזה מופע מעריצים, ובהחלט תפור עלינו. ג'ף לין ביצע שירים שלא חשבנו ולא חלמנו שיבצע, וכל שיר היה עולם ומלואו. נדלקנו, התרגשנו ונטרפנו. האווירה היתה מחשמלת. הלהקה על הבמה ביצעה את השירים הידועים - Evil Woman  Living Thing המצוינים, ואפילו שני שירים מתוך אותו אלבום אגדי Discovery - Don't Bring Me Down ואת Shine A Little Love

ניתרנו בשמחה לשמוע את השיר RockAria שנפתח בקולות של זמרת אופרה המלווים בכלי מיתר קלאסיים, ופורץ לנגינת גיטרות חשמליות מהממות. ההפתעות בבחירת השירים הקפיצו אותנו ואת אלפי המעריצים שגדשו את המקום מפה לפה. ג'ף לין הפתיע עם ביצוע השירים  Secret Messages (בשיר הזה אחי אופיר בכה מהתרגשות, זה החזיר וחיבר אותו לזמן ספציפי בילדותו) וגם Wild West Hero .
הקהל קם על רגליו כאיש אחד בשירים הקצביים, והתיישב במקומו בשירים השקטים. מבט מסביב מגלה שכל הכרטיסים נמכרו. הלהקה סיימה בשיר Mr. Blue Sky וירדה מהבמה, כדי לעלות להדרן עם השיר Roll Over Beethoven, שמתחיל באותו סטקאטו קלאסי ידוע, ועובר לגיטרות רוק כסאח. לין הפליא בנגינה והעיף לנו את האוזניים. זה אגב השיר היחידי שלא נכתב על ידי Lynne אלא על ידי צ'ק בארי. וגם הביטלס ביצעו את השיר הזה.

כישראלים היה חסר לנו השיר הרכבת האחרונה ללונדון שהיה להיט אדיר בישראל, ואני באופן אישי מטורף על השיר הזה. היה חסר לנו גם השיר Twilight - שיר אנרגטי ומדהים שמתאים להופעות חיות, והשיר Ticket To The Moon. איך זה שלא היה אף שיר מהתקליט  Time? ההופעה הסתיימה בשעה 23:00, ובשעה 23:50 עלינו על אוטובוס Ne1 הפועל בשעות המאוחרות של הלילה, שלקח אותנו חזרה אל בית המלון. 


הנסיעה מישראל לגרמניה היתה קשה ומתישה, בעיקר בגלל טיסות הקונקשיין, אבל הרגשת הסיפוק וקורת הרוח נותרו בנו, גם בדרך הביתה מגרמניה הרחוקה אל מולדתנו. זהו זיכרון עז ומתוק שיישאר איתנו לנצח.




0 Responses to “ג'ף לין ELO הופעה באוברהאוזן [מאי 2016]”:

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More