האמנים המשפיעים על אופיר נפקר - ג'ף לין

אחד האמנים המשפיעים על אופיר נפקר, הוא ג'ף לין - מלחין תמלילן ומפיק שעבד עם הביטלס על האלבום אנתולוגיה הפיק אלבומים לג'ורג' האריסון, תום פטי, ג'ו קוקר, פול מקרטני רוי אורביסון ולעוד רבים וטובים. היה חבר בלהקת הווילבורים הנודדים יחד עם שמות גדולים כמו ג'ורג' האריסון, בוב דילן, תום פטי ורוי אורביסון.



אך ג'ף לין ייזכר בעיקר כמנהיג להקת תזמורת אור החשמל Electric Light Orchestra - או בקיצור E.L.O אשר עשתה מוזיקת רוק מלודי עם נגיעות קלאסיות תזמורתיות. הלהקה שילבה בנוסף לגיטרות חשמליות גם כינורות וצ'לו והביאה משב רענן למוזיקה שיצרה.
ג'ף לין כתב מלודיות מתוחכמות וכובשות כמו 
 Can't Get It Out of My Head
Evil Woman
Telephone Line
Livin' Thing


האלבום המסחרי ביותר של הלהקה היה Discovery - תגלית שנמכר במיליוני עותקים,  ושמתוכו בלטו הלהיטים "Don't Bring Me down  -
Last train to london - שיר שחודש עלי ידי להקת אטומיק קיטן בשם Be With You המבוסס על השיר הידוע  של אי. אל או. 


ב 1986 פרק לין את הלהקה ופנה לקריירת סולו שכללה כתיבה והפקה לאומנים אחרים. מאז עסק בלהפיק את גיבורי התרבות שלו, אנשים שכל חייו העריץ ושאף לעבוד עמם. הוא כתב שירים לאמנים רבים ביניהם אנייטה פאלסטקוג (הבלונדה של להקת אבבא) ב 1990 הוציא לאור את אלבום הסולו שלו "תיאטרון כורסא"

ביוני 2001 הכריז ג'ף לין על הוצאה לאור של אלבום חדש של E.L.O מזה 15 שנה, אלבום חדש בשם ZOOM אך ההתרגשות הגדולה חלפה די מהר כאשר התברר שלא מדובר ממש באיחוד של הלהקה אלא שיתוף של הקלידן של התזמורת המקורית (ריצ'ארד טנדי).

0 Responses to “האמנים המשפיעים על אופיר נפקר - ג'ף לין”:

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More